Žadatel požaduje:
a) Informaci o výši a datu uhrazení pokuty.
b) Informaci, zda byla v této věci podána správní žaloba (tj. zda bylo napadeno rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, kterým vám byla uložena pokuta). V kladném případě žádáme o informaci, pod jakou spisovou značkou je věc vedena a zda již byla soudem rozhodnuta, případně jakým způsobem byla věc rozhodnuta, a zda rozhodnutí soudu je již pravomocné. V případě existence rozhodnutí soudu žádáme o zaslání jeho kopie.
c) Informaci, zda vám vznikla v souvislosti s touto veřejnou zakázkou nějaká další škoda, případně v jaké výši (například náklady soudního řízení, náklady na právní zastoupení, postih od poskytovatele dotace apod.).
d) Informaci, zda jste zjistili, která osoba či osoby jsou za vznik škody odpovědné. Žádáme o sdělení jména a pracovního zařazení osoby, která je za škodu odpovědná; případně označení dodavatele služby, který je za škodu odpovědný.
e) Informaci, zda byla škoda po odpovědných osobách vymáhána, v jaké výši a s jakým výsledkem (tj. zejména, zda byla škoda uhrazena, kdy a v jaké výši; případně jaké kroky tímto směrem jsou v současné době podnikány). V případě, že proti odpovědné osobě či osobám byla podána žaloba, žádáme o označení soudu a spisovou značku, pod kterou je řízení vedeno.
f) Informaci, jaká opatření jste přijali, aby v budoucnosti nedocházelo k porušování zákona o veřejných zakázkách a ke vzniku škody tím, že je vám ukládána pokuta ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
Poskytnuté informace
Ad a) Pokuta ve výši 600 000 Kč byla uhrazena ve lhůtě stanovené v předmětném rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), tj. do dvou měsíců od nabytí právní moci tohoto rozhodnutí, konkrétně dne 11. 8. 2015.
Ad b) V této věci nebyla podána správní žaloba.
Ad c) V souvislosti s daným rozhodnutím ÚOHS další škoda (například náklady soudního řízení, náklady na právní zastoupení) nevznikla.
Ad d) a e) Dosud nebyla zjištěna osoba odpovědná za škodu.
Ad f) V době reálné administrace dotčených veřejných zakázek ještě nebyla dostatečně odborně personálně a metodicky obsazena agenda veřejných zakázek, nebyly do odpovídající úrovně detailu jednoznačně vymezeny jasné rozhodovací a kontrolní kompetence v rámci Ústavu a ve vybraných případech mohla být i nižší erudovanost některých členů hodnotících komisí. Po upravení organizační struktury Ústavu bylo zřízeno samostatné oddělení veřejných zakázek a byl navýšen počet zaměstnanců věnující se oblasti zadávání veřejných zakázek, kteří splňují odborné a kvalifikační předpoklady k vykonávání této činnosti. Dále byla zajištěna metodicko-právní podpora procesu zadávání veřejných zakázek, tj. byly vytvořeny velice podrobné interní postupy a kontrolní mechanismy.