Projekt nazvaný „Zvýšení efektivnosti správní agendy Státního ústavu pro kontrolu léčiv“ odstartoval 1. 4. 2011 prostřednictvím Operačního programu lidské zdroje a zaměstnanost, za finanční podpory státního rozpočtu ČR a Evropského sociálního fondu (www.esfcr.cz).
Za cíl si dává vypracovat a realizovat jednotnou koncepci elektronizace správní agendy a zavést efektivní projektové řízení v Ústavu. Tyto kroky se jeví jako nezbytné pro realizaci strategických záměrů Ústavu v oblasti zvýšení efektivnosti výkonu správní agendy. Mezi hlavní strategické záměry projektu patří bezpapírový elektronický přístup, rozvoj elektronického sběru dat od regulovaných subjektů a digitalizace dokumentů včetně jejich oběhu v rámci Ústavu.
Realizace celého projektu se tak stává nezbytným předpokladem pro uskutečnění uvedených strategických záměrů. Implementace výsledků projektu povede ke zvýšení efektivnosti výkonu Ústavu, k zajištění větší transparentnosti jednotlivých správních úkonů a k omezení byrokratické zátěže regulovaných subjektů. Pozitivní dopad se projeví také na rozvoji znalostí zaměstnanců, především v oblasti architektury informačních systémů a projektového řízení. Inovativní vliv projektu přispěje ke snížení administrativního zatížení a k efektivnímu rozvoji informačních a komunikačních technologií Ústavu.
Projekt je úzce spjat s vládním usnesením „Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby – Strategie realizace Smart Administration v období 2007-2015“ a má pozitivní dopad na efektivní a koordinované fungování veřejné správy.
Klíčové aktivity projektu:
- Vytvoření koncepce elektronizace správní agendy SÚKL
- Zajištění implementace nových systémů podle architektonické koncepce
- Zefektivnění fungování projektového řízení
- Implementace projektového řízení včetně vzdělávání a odborné přípravy
Tiskové a informační oddělení
11. 4. 2011