Žádost o poskytnutí informací ohledně konopí pro léčebné použití:
Sdělte informace
Ad 1
Cannabis herba = konopná nať. Obecně se pod pojmem herba/nať rozumí celá nadzemní část rostliny. Dle zákona č. 167/1998 Sb. o návykových látkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o návykových látkách“), se v případě konopí jedná o nadzemní část rostliny z rodu konopí, jejíž součástí je vrcholík (§ 2 písm. d) zákona o návykových látkách). Ze zákona o návykových látkách je patrné, že nakládání s natí obsahující více než 0,3 % látek ze skupiny tetrahydrokanabinolů, se řídí tímto zákonem a je nutné mít pro její získávání, skladování a zpracování povolení k zacházení s návykovými látkami.
Cannabis flos = konopný květ, květ konopí. Z farmaceutického hlediska výraz květ zahrnuje nejen jednotlivý květ, ale i celá květenství (např. u heřmánku se také nejedná o květ, ale o květenství, přestože je v lékopisu uveden jako květ). V případě konopí se jedná dle zákona o návykových látkách o kvetoucí nebo plodonosný vrcholík (typ květenství) rostliny z rodu konopí (Cannabis) - (§ 2 písm. d) zákona o návykových látkách). Vyhláška č. 236/2015 Sb. o stanovení podmínek pro předepisování, přípravu, distribuci, výdej a používání individuálně připravovaných léčivých přípravků s obsahem konopí pro léčebné použití (dále jen „vyhláška“) stanoví v § 2 odst. 1 a 2 vyhlášky, že lze použít pro předepsání, přípravu, výdej a použití individuálně připravovaného léčivého přípravku s obsahem konopí pro léčebné použití pouze druhy stanovené v Příloze 1 této vyhlášky splňující kritéria stanovená v Příloze 2 dané vyhlášky. V příloze č. 2 je uveden následující makroskopický popis: celá nebo nařezaná usušená vrcholičnatá květenství tmavě zelené, šedozelené až hnědozelené barvy složená do hustých klasů (druh květenství). Drobné květy jsou obaleny listeny, porostlými z horní strany žlaznatými chlupy.
Cannabis extract. Jak je zřejmé z názvu, jedná se o konopný extrakt. Konopný extrakt je uveden v příloze č. 1 k nařízení vlády č. 463/2013 Sb. o seznamech návykových látek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády“). Je tedy omamnou látkou dle definice uvedené v § 2 odst. 1 zákona o návykových látkách. Ani zákon o návykových látkách, ani nařízení vlády blíže nedefinuje extrakt z konopí.
Obecně se extrakty (výluhy) připravují/vyrábějí vyluhováním rostlinných drog vhodným rozpouštědlem. Obecně se rozlišují různé typy extraktů např. podle fyzikálních vlastností (tekuté, husté nebo suché). Husté a suché extrakty se vyrábějí zahušťováním/odpařováním tekutých extraktů, husté částečným odstraněním rozpouštědla, suché úplným odstraněním.
V Českém/Evropském lékopisu jsou extrakty z rostlinných drog definovány jako tekuté (tekuté extrakční přípravky), polotuhé (husté extrakty a oleopryskyřice) nebo pevné (suché extrakty) přípravky připravované z rostlinných drog za použití vhodných rozpouštědel.
Extrakt je definován zejména kvalitou rostlinné drogy, výrobním postupem (extrakční rozpouštědlo/rozpouštědla, metoda zpracování, atd.) a jeho specifikacemi. Extrakce daným rozpouštědlem vede k typickému obsahu zvolených složek v extrahované sušině.
V České republice je zaregistrován přípravek Sativex (průmyslově vyráběný) obsahující dva typy extraktu z konopí, a to extrakt s definovaným obsahem tetrahydrocannabinolu a extrakt s definovaným množstvím cannabidiolu.
Cannabis tincture = konopná tinktura. Konopná tinktura je rovněž uvedena v příloze č. 1 k nařízení vlády. Ani zákon o návykových látkách, ani nařízení vlády blíže nedefinují tinkturu z konopí. Tinktury jsou tekuté extrakty získávané obvykle vyluhováním jednoho dílu rostlinné drogy deseti nebo pěti díly ethanolu vhodné koncentrace.
Cannabis rezina = konopná pryskiřice/pryskiřice z konopí. Pryskyřice z konopí je uvedena v příloze č. 3 nařízení vlády. Ani zákon o návykových látkách a ani nařízení vlády blíže nedefinují pryskyřici z konopí. Podle § 15 zákona o návykových látkách je zakázáno získávat pryskyřici z rostliny konopí (rod Cannabis) pro jiné než léčebné použití nebo pro vědecké účely.
Konopná pryskyřice je obsažena v pryskyřičných žlázách (žláznatých chlupech, viz popis Cannabis flos) samičích rostlin. Pryskyřice jsou výměšky vylučované některými druhy rostlin. Obvykle jde o tvrdou hmotu, která zahříváním měkne až taje. Složení pryskyřic se liší v různých rostlinných druzích.
Požadované dokumenty (bod h) byly tazateli zaslány.
Ad 4
Kvalita konopí pro léčebné použití musí být doložena předložením dokladu o ověření jakosti léčivé látky vydaného v Evropské unii, a to v souladu s vyhláškou č. 236/2015 Sb., o stanovení podmínek pro předepisování, přípravu, distribuci, výdej a používání individuálně připravovaných léčivých přípravků
(3) Jakost konopí pro léčebné použití pro přípravu léčivých přípravků musí být doložena předložením dokladu
a) výrobcem léčivých přípravků, který je oprávněn ke kontrole léčivých látek,
b) výrobcem léčivých látek, který je držitelem platného certifikátu správné výrobní praxe při výrobě léčivých látek, nebo
c) laboratoří, která splňuje požadavky správné výrobní praxe stanovené Evropskou komisí a Evropskou lékovou agenturou a splnění požadavků správné výrobní praxe doloží platným certifikátem správné výrobní praxe nebo protokolem o kontrole vydaným inspektory příslušného orgánu daného členského státu; takový protokol o kontrole nesmí být starší 3 let.
V § 24b zákona o návykových látkách je uvedeno, že konopí vypěstované a sklizené v souladu s podmínkami stanovenými podle § 24a odst. 2 je osoba, které byla udělena licence, povinna převést výhradně na Státní ústav pro kontrolu léčiv. K tomuto převodu doloží osvědčení o jakosti vydané kontrolní laboratoří, jejíž činnost je povolena podle zákona o léčivech.
Seznam laboratoří, které splňují uvedené požadavky, je možné dohledat v databázi EudraGMPD. Laboratoř PROXY, která certifikát ke konopí pro léčebné použití předložila, odpovídá těmto požadavkům a splňuje požadavky správné výrobní praxe (SVP, v angličtině GMP) pro kontrolu jakosti v rozsahu 1.6.3 a 1.6.4. Dané certifikáty můžete nalézt v příloze.
Ad 6
V rámci realizace veřejné zakázky na dodávku konopí pro léčebné použití nebylo žádné konopí pro léčebné použití vyřazeno.
Ad 8
Příprava a úprava léčivých přípravků je definována v § 79 zákona č. 378/2007 Sb., o léčivech a o změnách některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, (dále jen „zákon o léčivech“) a ve vyhlášce
Individuálně připravované léčivé přípravky s obsahem konopí pro léčebné použití jsou zakotveny v § 79a zákona o léčivech, dále také ve vyhlášce o konopí.
Dále bychom chtěli uvést na pravou míru Vaše tvrzení, že SÚKL vykoupil 40 kg konopí pro léčebné použití. Množství 40 kg je celkový objem konopí, který má dle realizované veřejné zakázky a na základě uzavřené smlouvy dodat pěstitel konopí pro léčebné použití. Dosud bylo ze strany SÚKL vykoupeno 11,2 kg konopí pro léčebné použití.
Pokud máte na mysli klinické hodnocení, nelze obecně uvést, kolik pacientů musí být v dané klinické studii zahrnuto. V každém konkrétním klinickém hodnocení se postupuje individuálně a vychází se ze stanovených cílů – tzn. prokázání bezpečnosti (menší počet zařazovaných subjektů hodnocení) nebo prokázání účinnosti – vždy záleží, pro jakou konkrétní diagnózu má být účinnost prokázána, jak je nastaven design studie, je-li srovnávací s jinou léčbou či proti placebu, jaká je četnost onemocnění v populaci atd. Proto by při přípravě klinického hodnocení měl být vždy účasten statistik, který poradí a navrhne i potřebný počet zařazených pacientů/dobrovolníků, aby byl výsledek studie statisticky průkazný. Klinické hodnocení je systematické testování léku na pacientech či na zdravých dobrovolnících, jehož hlavním úkolem je prokázat bezpečnost a snášenlivost léku, prokázat a ověřit léčivé účinky daného léku, dále také zjistit, jaké jsou jeho nežádoucí účinky a určit farmakokinetické parametry. Podle stupně vývoje léku se rozlišují 4 fáze klinického hodnocení a poté, co lék projde potřebnými fázemi, je možné získané údaje předložit v žádosti o jeho registraci.
Pro zápis do lékopisu se klinická hodnocení neprovádí. Lékopis je soubor norem pro léčivé
Ad 11
Cannabis sativae oleum je látka, v tomto případě olej. Nejedná se tedy o individuálně připravovaný a ani o hromadně vyráběný léčivý přípravek.
Ad 12
Léčivý přípravek SATIVEX OROMUCOSAL SPRAY je skutečně registrovaným hromadně vyráběným léčivým přípravkem. Jeho registrace v České republice byla provedena v souladu s podmínkami stanovenými zákonem o léčivech.
Léčivý přípravek SATIVEX OROMUCOSAL SPRAY obsahuje:
Jeden mililitr obsahuje:
Sto mikrolitrů spreje obsahuje 2,7 mg THC a 2,5 mg CBD.
Dalšími složkami (pomocnými látkami) jsou ethanol, propylenglykol a silice máty peprné.
Pokud hovoříte o „4 produktech fy Bedrocan“, pak se jedná o slovní označení konopí pro léčebné použití s ohledem na množství a poměry účinných látek (THC a CBD), jde tedy o specifikace konopí pro léčebné použití, resp. dané léčivé látky. Dále jsou tyto připravovány v lékárně v souladu s výše uvedenými právními předpisy a vydávány pacientovi ve formě individuálně připravovaného léčivého přípravku s obsahem konopí pro léčebné použití
Dle § 25 odstavce 2 zákona o léčivech registraci nepodléhají
a) léčivé přípravky připravené v lékárně nebo na pracovištích, kde lze připravovat léčivé přípravky podle § 79
1. podle lékařského předpisu pro jednotlivého pacienta,
2. v souladu s Českým lékopisem či na základě technologického předpisu a určené k přímému výdeji pacientům v lékárně, kde se příprava uskutečnila, nebo v lékárně, která je oprávněna je od této lékárny odebírat podle § 79 odst. 9, nebo určené k přímému výdeji veterinárnímu lékaři nebo chovateli zvířat, nebo určené k přímému použití u poskytovatele zdravotních služeb, pro něhož se příprava uskutečnila,
b) léčivé přípravky určené pro účely výzkumné a vývojové,
c) meziprodukty určené k dalšímu zpracování výrobcem léčivých přípravků,
d) radionuklidy ve formě uzavřených zářičů,
e) plná krev, plazma nebo krevní buňky lidského původu a transfuzní přípravky, s výjimkou plazmy vyrobené metodou zahrnující průmyslový postup,
h) radiofarmaka připravená v souladu s pokyny držitele rozhodnutí o registrace výhradně z registrovaných radionuklidových generátorů, kitů nebo radionuklidových prekursorů pro bezprostřední použití na pracovištích nukleární medicíny poskytovatelů zdravotních služeb oprávněných vykonávat činnost podle zvláštního právního předpisu,
i) léčivé přípravky pro moderní terapii povolené v rámci nemocniční výjimky.
Dle § 26 odstavce 5 zákona o léčivech musí být se žádostí o registraci předloženy tyto údaje a dokumentace:
a) název léčivého přípravku,
b) kvalitativní a kvantitativní údaje o všech složkách léčivého přípravku s uvedením mezinárodního nechráněného názvu doporučeného Světovou zdravotnickou organizací, pokud takový název existuje, nebo s uvedením příslušného chemického názvu a údaj, zda léčivý přípravek obsahuje návykovou látku nebo prekursor,
c) hodnocení potenciálního rizika, které představuje léčivý přípravek pro životní prostředí a případná specifická opatření k omezení takového rizika,
d) popis způsobu výroby,
e) léčebné indikace, kontraindikace a nežádoucí účinky,
f) dávkování, léková forma, způsob a cesta podání a předpokládaná doba použitelnosti; jde-li o veterinární léčivý přípravek, uvede se dávkování pro všechny druhy zvířat, pro které je daný léčivý přípravek určen,
g) důvody pro preventivní a bezpečnostní opatření, pokud je třeba je provést při uchovávání léčivého přípravku, jeho podání pacientům nebo zvířatům a likvidaci odpadu, společně s poukázáním na jakákoli možná rizika představovaná léčivým přípravkem pro životní prostředí; jde-li o veterinární léčivý přípravek, poukáže se rovněž na všechna možná rizika spojená s léčivým přípravkem pro zdraví člověka, zvířat nebo rostlin,
h) popis kontrolních metod použitých výrobcem,
i) písemné potvrzení, že výrobce léčivého přípravku ověřil prostřednictvím auditů, že výrobce léčivé látky dodržuje správnou výrobní praxi a pokyny podle § 64 písm. l), jde-li o humánní léčivý přípravek; toto písemné potvrzení musí obsahovat datum provedení auditu a prohlášení, že výsledek auditu potvrzuje, že výroba probíhá v souladu se správnou výrobní praxí a těmito pokyny,
j) výsledky
1. farmaceutických zkoušek (fyzikálně-chemické, biologické či mikrobiologické),
2. předklinických zkoušek (toxikologické a farmakologické),
3. klinických hodnocení,
m) čestné prohlášení potvrzující, že klinická hodnocení provedená mimo Evropskou unii splňují etické požadavky rovnocenné požadavkům stanoveným v § 51 a násl., jde-li o humánní léčivý přípravek,
n) návrh souhrnu údajů o přípravku, vzor vnějšího a vnitřního obalu léčivého přípravku společně s návrhem příbalové informace; jde-li o humánní léčivý přípravek, stanoví prováděcí právní předpis případy a způsob předložení závěrů posouzení čitelnosti a srozumitelnosti příbalové informace provedené ve spolupráci s cílovými skupinami pacientů,
o) identifikace všech výrobců a míst výroby a doklady o tom, že každý výrobce má povolení k výrobě léčivých přípravků,
Výše uvedený výčet není kompletní a před případným podáním žádosti o registraci léčivého přípravku doporučujeme blíže prostudovat zákon o léčivech a jeho prováděcí vyhlášky.
Ad 13
Níže uvádíme náklady SÚKL (v mil. Kč) v souvislosti se vznikem Státní agentury pro konopí pro léčebné použití (dále jen „SAKL“), s realizací Registru pro léčivé přípravky s omezením (dále jen „RLPO“) a s dalšími souvisejícími činnostmi:
Rok 2014
Pořizovací náklady na vybavení pracoviště SAKL: 0,101mil. Kč
Vytvoření webových stránek SAKL: 0,060 mil. Kč
Náklady na provoz webových stránek SAKL: 0,013 Kč
Vytvoření RLPO: 4,719 mil. Kč
Náklady na provoz RLPO: 0,629 mil. Kč
Rok 2015
Náklady na provoz webových stránek SAKL: 0,022 mil. Kč
Náklady na provoz RLPO: 1,779 mil. Kč
Dále k tomuto uvádíme, že RLPO se nezřizuje výhradně za účelem kontroly výdeje konopí pro léčebné použití, ale i k dalším účelům, viz § 81a zákona o léčivech.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Poskytnutí textu rozhodnutí vydaných Státním ústavem pro kontrolu léčiv podle zákona o regulaci reklamy za rok 2016:
Žádost o poskytnutí informací týkající se VZ S178/14 - Poskytování právních služeb a VZ S177/14 - SÚKL – Rekonstrukce obvodového pláště
a) Informaci o výši a datu uhrazení pokuty.
b) Informaci, zda byla v této věci podána správní žaloba (tj. zda bylo napadeno rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, kterým vám byla uložena pokuta). V kladném případě žádáme o informaci, pod jakou spisovou značkou je věc vedena a zda již byla soudem rozhodnuta, případně jakým způsobem byla věc rozhodnuta, a zda rozhodnutí soudu je již pravomocné. V případě existence rozhodnutí soudu žádáme o zaslání jeho kopie.
c) Informaci, zda vám vznikla v souvislosti s touto veřejnou zakázkou nějaká další škoda, případně v jaké výši (například náklady soudního řízení, náklady na právní zastoupení, postih od poskytovatele dotace apod.).
d) Informaci, zda jste zjistili, která osoba či osoby jsou za vznik škody odpovědné. Žádáme o sdělení jména a pracovního zařazení osoby, která je za škodu odpovědná; případně označení dodavatele služby, který je za škodu odpovědný.
e) Informaci, zda byla škoda po odpovědných osobách vymáhána, v jaké výši a s jakým výsledkem (tj. zejména, zda byla škoda uhrazena, kdy a v jaké výši; případně jaké kroky tímto směrem jsou v současné době podnikány).
f) Informaci, jaká opatření jste přijali, aby v budoucnosti nedocházelo k porušování zákona o veřejných zakázkách a ke vzniku škody tím, že je vám ukládána pokuta ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
Veřejná zakázka: S178/14 – Poskytování právních služeb
a) Pokuta ve výši 100 000 Kč byla uhrazena ve lhůtě stanovené v předmětném rozhodnutí ÚOHS, tj. do dvou měsíců od nabytí právní moci tohoto rozhodnutí, konkrétně dne 27. 1. 2016.
b) Ústav správní žalobu proti předmětnému rozhodnutí ÚOHS nepodal.
c) V souvislosti s touto veřejnou zakázkou další škoda (například náklady soudního řízení, náklady na právní zastoupení, postih od poskytovatele dotace) nevznikla.
d) Dosud nebyla zjištěna osoba(y) odpovědná(é) za škodu.
e) Z uvedeného vyplývají i odpovědi na otázky uvedené pod tímto písmenem. V důsledku výše uvedeného nebyl dosud nárok na náhradu škody uplatněn, tudíž Ústav ani žádnou úhradu neobdržel.
f) Zadávací řízení k veřejné zakázce S178/14 – Poskytování právních služeb proběhlo v roce 2010, kdy ještě nebyla dostatečně odborně personálně obsazena agenda veřejných zakázek. Po upravení organizační struktury Ústavu bylo zřízeno samostatné odd. veřejných zakázek, jehož zaměstnanci splňují odborné a kvalifikační předpoklady k vykonávání této činnosti.
Veřejná zakázka: S177/14 - SÚKL - Rekonstrukce obvodového pláště
a) Pokuta ve výši 100 000 Kč byla uhrazena ve lhůtě stanovené v předmětném rozhodnutí ÚOHS, tj. do dvou měsíců od nabytí právní moci tohoto rozhodnutí, konkrétně dne 9. 12. 2014.
b) Ústav správní žalobu proti předmětnému rozhodnutí ÚOHS nepodal.
c) V souvislosti s touto veřejnou zakázkou další škoda (například náklady soudního řízení, náklady na právní zastoupení, postih od poskytovatele dotace) nevznikla.
d) Dosud nebyla zjištěna osoba(y) odpovědná(é) za škodu.
e) Z uvedeného vyplývají i odpovědi na otázky uvedené pod tímto písmenem. V důsledku výše uvedeného nebyl dosud nárok na náhradu škody uplatněn, tudíž Ústav ani žádnou úhradu neobdržel.
f) Zadávací řízení k veřejné zakázce S177/14 – SÚKL REKONSTRUKCEOBVODOVÉHOPLÁŠTĚ proběhlo v roce 2006/2007, kdy ještě nebyla dostatečně odborně personálně obsazena agenda veřejných zakázek. Po upravení organizační struktury Ústavu bylo zřízeno samostatné odd. veřejných zakázek, jehož zaměstnanci splňují odborné a kvalifikační předpoklady k vykonávání této činnosti.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí informací ohledně výběrového řízení na ředitelku SZP
Žádost byla z části odložena, neboť se nejedná o informaci vztahující se k působnosti Ústavu.
K Vaší žádosti Vám sdělujeme následující informace.
Ad 1
Vzhledem k tomu, že žádost je adresována sice SÚKL, avšak s uvedením „k rukám ředitele“, přepokládáme, že se otázka týká jeho osoby.
Vztah ředitele Ústavu a Mgr. Kopečné je pracovně-právním vztahem.
Ad 2
Z kontextu s otázkou první lze usuzovat, že dotaz směřuje na výběrové řízení na pozici ředitele sekce zdravotnických prostředků.
V roce 2015 proběhla na pozici ředitele Sekce zdravotnických prostředků (dále jen „SZP“) Státního ústavu pro kontrolu léčiv (dále jen „SÚKL“) celkem 2 výběrová řízení – první z nich bylo vypsáno dne 9. 9. 2015, druhé pak dne 16. 12. 2015. V rámci těchto výběrových řízení nebyl vybrán žádný uchazeč, resp. do jednoho výběrového řízení se nepřihlásil žádný uchazeč a ve druhém výběrovém řízení byl přihlášen pouze jeden uchazeč.
Z výše uvedených důvodů a z důvodu nutnosti zabezpečit chod SZP byla v souladu s § 66 zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, v platném znění, určena jako dočasný zástupce ředitele SZP Mgr. Věra Kopečná, a to až do doby, než bude ve výběrovém řízení vybrán a na tuto pozici zařazen nový ředitel SZP.
Ad 3
O pozici nového ředitele SZP se ucházel pouze jeden kandidát.
Ad 4
Ředitel SÚKL nebyl a není v žádném kontaktu s rodiči Mgr. Kopečné, ani pokud se týká výkonu působnosti SÚKL, ani pokud se týká jeho soukromého života.
Ad 5
Ředitel SÚKL využívá různých vozidel v majetku SÚKL. Obě zmiňovaná vozidla jsou určena ke služebnímu využití všech zaměstnanců SÚKL.
Ad 6
Jedná se o standardní typ vozidel, který je dostupný široké veřejnosti a značné části veřejné správy. Tato vozidla nejsou vybavena nadstandardně a spadají do kategorie „střední třídy“.
K nákupu uvedených vozidel došlo po vyřazení dvou vozidel z evidence majetku SÚKL a byl tak doplněn celkový počet osobních vozidel využívaných pro zajištění výkonu kompetencí SÚKL. Nákup těchto vozidel byl realizován formou veřejné zakázky malého rozsahu, v souladu se zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů.
Ad 7
Jak už bylo uvedeno v odpovědi na otázku č. 5, uvedená vozidla nejsou určena pro výhradní potřebu ředitele Ústavu, ale jsou k dispozici všem zaměstnancům pro plnění jejich pracovních povinností a jsou tak i využívána, ať již s řidičem či jako referentská vozidla.
Ad 8
Ředitel SÚKL nepoužívá žádný služební vůz pro soukromé účely.
Ad 9 a Ad 10
Konkrétní místa působení ředitele SÚKL jsou volena vždy tam, kde to výkon jeho funkce vyžaduje, tedy včetně služebních pochůzek a služebních cest, a to jak tuzemských, tak zahraničních.
K upřesnění pojmu z dotazu „home office“: Vnitřní předpisy SÚKL tento pojem neznají, ale umožňují zaměstnancům SÚKL při splnění některých podmínek práci z domova, přičemž „prací z domova“ se v tomto případě rozumí výkon práce nebo služby z jiného místa než je pracoviště SÚKL, kdy zaměstnanec používá vzdálený přístup k dokumentům a aplikacím SÚKL.
Od počátku roku 2016 využil ředitel SÚKL možnost výkonu služby mimo pracoviště SÚKL celkem v osmi případech.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí informací ohledně konopí pro léčebné použití:
S ohledem na letitou ignoranci a zlovůli Ministerstva zdravotnictví a Státního ústavu pro kontrolu léčiv a především Vlády Čechie od vstupu do EU sdělte ze zákona o svobodném přístupu k informacím, kdo je povinným orgánem, který musí ze zákona č. 106/1999 Sb. odpovědět na tyto níže uvedené žádosti o informace
Povinným orgánem ze zákona o svobodném přístupu k informacím odpovědět na žádost o informace v bodě č. 3 je Státní ústav pro kontrolu léčiv.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí informací ohledně konopí pro léčebné použití:
Ad 1), 2) a 3) Kvalita konopí pro léčebné použití musí být doložena předložením dokladu o ověření jakosti léčivé látky vydaného v Evropské unii, a to v souladu s vyhláškou č. 236/2015 Sb., o stanovení podmínek pro předepisování, přípravu, distribuci, výdej a používání individuálně připravovaných léčivých přípravků
(3) Jakost konopí pro léčebné použití pro přípravu léčivých přípravků musí být doložena předložením dokladu
a) výrobcem léčivých přípravků, který je oprávněn ke kontrole léčivých látek,
b) výrobcem léčivých látek, který je držitelem platného certifikátu správné výrobní praxe při výrobě léčivých látek, nebo
c) laboratoří, která splňuje požadavky správné výrobní praxe stanovené Evropskou komisí a Evropskou lékovou agenturou a splnění požadavků správné výrobní praxe doloží platným certifikátem správné výrobní praxe nebo protokolem o kontrole vydaným inspektory příslušného orgánu daného členského státu; takový protokol
Pro přípravu individuálně připravovaného léčivého přípravku lze použít pouze konopí pro léčebné použití, které splňuje kritéria stanovená v příloze č. 2 k vyhlášce č. 236/2015 Sb.
Certifikát je dostupný na webových stránkách Ústavu zde: https://www.sukl.cz/certifikat.
Ad 4) Ve vyhlášce č. 221/2013 Sb., kterou se stanovují podmínky pro předepisování, přípravu, výdej
Ad 5) Tento druh léčebného konopí byl v historicky prvním výběrovém řízení tohoto druhu uveden pro co nejrychlejší zajištění léčebného konopí co největšímu počtu pacientů na základě dostupných informací, a to zejména na základě zahraničních zkušeností.
Ústav předpokládá, že v budoucnu budou vypsána další výběrová řízení, která zohlední i ostatní vyhláškou uvedené druhy léčebného konopí, aby tak využil všechny možnosti zákona a aby mohl vyhovět potřebám všem pacientům, kteří mohou v souladu se zákonem léčebné konopí používat.
Konopí pro léčebné použití je možné používat jako tzv. individuálně připravovaný léčivý přípravek, u kterého se klinické studie neprovádí. Klinické studie jsou nezbytné pouze při registraci hromadně vyráběných léčivých přípravků, a to v souladu se zákonem č. 378/2007 Sb., o léčivech, ve znění pozdějších předpisů.
Ad 6) Druh konopí pro léčebné použití, poměr účinných látek, jeho dávkování a vhodnost použití u dané diagnózy a konkrétního pacienta určuje vždy lékař.
Ad 7) Součástí individuálně připravovaných léčivých přípravků není příbalová informace. Dávkování
Ad 8) a 9) Pro zápis do lékopisu se klinická hodnocení neprovádí. Lékopis je soubor norem pro léčivé
Ad 10) Veškeré kvalitativní i kvantitativní požadavky na jakost konopného oleje včetně použitých metod jsou uvedeny v článku Cannabis sativae oleum (Konopný olej) v Českém lékopise v Národní části: Léčivé a pomocné látky.
Ad 11) Metody pro kontrolu konopného oleje byly při přípravě lékopisného článku ověřovány v těchto laboratorních pracovištích: SÚKL, VŠCHT a ZÚHT; počet osob podílejících se na analýzách nebyl specifikován.
Ad 12) Sativex je hromadně vyráběný léčivý přípravek, který je registrován pod číslem 63/256/11-C. Lékopis se těmito přípravky nezabývá, nesyntetické kanabinoidy THC a CBD do lékopisu rovněž nejsou zařazeny.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí rozhodnutí vydaných Státním ústavem pro kontrolu léčiv podle zákona o regulaci reklamy:
sukls192319/2014, sukls30266/2015, sukls30305/2015, sukls30274/2015, sukls20903/2012, sukls28544/2015, sukls158396/2014, sukls60964/2015, sukls26982/2015, sukls50221/2015, sukls260933/2012, sukls23678/2016, sukls100171/2015, sukls101295/2015.
Žadateli byla poskytnuta pravomocná rozhodnutí vydaná ve správních řízení SUKLS60964/2015, SUKLS158396/2014, SUKLS30274/2015, SUKLS30305/2015, SUKLS30266/2015, SUKLS20903/2012, SUKLS260933/2012, SUKLS50221/2015, SUKLS100171/2015 a SUKLS101295/2015 v plném rozsahu a SUKLS192319/2014, SUKLS26982/2015, SUKLS28544/2015 a SUKLS23678/2016 s anonymizovanými údaji, které Ústav dle zákona o svobodném přístupu k informací neposkytuje.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí všech rozhodnutí vydaných Státním ústavem pro kontrolu léčiv v roce 2015 týkajících se dozoru nad reklamou na léčivé přípravky ve smyslu ust. § 7 písm. b) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, ve znění pozdějších předpisů.
Žadateli byla poskytnuta pravomocná rozhodnutí vydaná ve správních řízeních SUKLS60964/2015, SUKLS158396/2014, SUKLS30274/2015, SUKLS30305/2015, SUKLS30266/2015, SUKLS20903/2012, SUKLS260933/2012, SUKLS50221/2015 v plném rozsahu a SUKLS192319/2014, SUKLS26982/2015, SUKLS28544/2015 s anonymizovanými údaji, které Ústav dle zákona o svobodném přístupu k informací neposkytuje.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí textu následujících rozhodnutí vydaných SÚKL:
sukls26982/2015, sukls158396/2014, sukls20903/2012, sukls144981/2013, sukls58706/2014, sukls90191/2013, sukls18476/2014, sukls210911/2011, sukls189917/2013, sukls188103/2013, sukls225943/2010, sukls94392/2012, sukls176847/2011, sukls72286/2011, sukls71153/2012, sukls83983/2011, sukls266/2011, sukls147983/2010, sukls51562/2010, sukls95873/2009, sukls2211007/2009, sukls169691/2009, sukls172787/2009, sukls90456/2009, sukls95873/2009, sukls66280/2009.
Dále byly požadovány informace, zda účastníci řízení ve výše uvedených věcech podali proti rozhodnutí SÚKL opravný prostředek a zda a jak o něm Ministerstvo zdravotnictví jako nadřízený orgán SÚKL a zda a jak o něm nadřízený orgán povinného subjektu případně rozhodl. A jestli výše uvedená rozhodnutí byla přezkoumávána správními soudy a zda a jak případně správní soudy v těchto věcech rozhodly a jakým jednacím číslem byla tato rozhodnutí soudů opatřena a v jaký den byla vydána.
Žadateli byla poskytnuta pravomocná rozhodnutí vydaná ve správních řízeních sukls158396/2014, sukls20903/2012, sukls144981/2013, sukls58706/2014, sukls189917/2013, sukls189917/2013, sukls188103/2013, sukls225943/2010, sukls176847/2011, sukls72286/2011, sukls71153/2012, sukls266/2011, sukls51562/2010, sukls51562/2010, sukls95873/2009, sukls1696912009, sukls172187/2009, sukls90456/2009, sukls95873/2009, sukls66280/2009 v plném rozsahu a sukls26982/2015, sukls90191/2013, sukls18476/2014, sukls83983/2011 s anonymizovanými údaji, které Ústav dle zákona o svobodném přístupu k informacím neposkytuje.Text následujících rozhodnutí nebyl poskytnut, neboť je obsahově totožný s žádostí téhož žadatele ze dne 21. 10. 2015 - sukls210911/2011, sukls94392/2012, sukls147983/2010, sukls221007/2009 .
K dalším částem žádosti bylo sděleno následující:
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí aktualizace dříve obdržené tabulky obsahující rozhodnutí v oblasti regulace reklamy:
1) Žádost o zaslání aktualizace tabulky v níž jsou uvedena rozhodnutí Ministerstva zdravotnictví a rozhodnutí soudů navazující na rozhodnutí SÚKL v oblasti regulace reklam
2) Žádost o potvrzení, zda - ve světle informací uvedených v tabulce - od roku 2013 nabylo žádné rozhodnutí SÚKLu v oblasti regulace reklamy napadeno odvoláním, resp. jiným opravným prostředkem.
ad 1) V tabulce nevznikla za období od 7. 1. 2016 do 7. 4. 2016 žádná nová informace, kterou by bylo možné tuto tabulku aktualizovat. Ke dni 7. 4. 2016 jsou všechny informace uvedené v tabulce ze dne 7. 1. 2016 nadále aktuální.
Ad 2) K 7. 4. 2016 Ústav eviduje celkem 26 rozhodnutí vydaných v oblasti regulace reklamy, které byly od roku 2013 napadené odvoláním, přičemž řízení o opravných prostředcích jsou stále vedena u odvolacího orgánu.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí opisu(ů) „Oznámení o plnění povinného podílu osob se zdravotním postižením na celkovém počtu zaměstnanců“ zaměstnavatele podle § 83 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti za rok 2015.
Žadateli byla poskytnuta kopie „Oznámení o plnění povinného podílu osob se zdravotním postižením na celkovém počtu zaměstnanců“ zaměstnavatele Státní ústav pro kontrolu léčiv za rok 2015.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí vysvětlení k rozdílnému příplatku podle balení u Argofan.
Na českém trhu je registrovaný a v současné době dostupný léčivý přípravek ARGOFAN 75 SR POR TBL PRO 30x75 mg (dále jen „ARGOFAN 75“) a ARGOFAN 150 SR POR TBL PRO 30x150 mg (dále jen „ARGOFAN 150“). Z hlediska množství účinné látky se tedy nejedná o stejný lék, jak uvádíte ve Vaší žádosti, ARGOFAN 75 obsahuje 75 mg léčivé látky venlafaxinum v jedné tabletě s prodlouženým uvolňováním a ARGOFAN 150 obsahuje 150 mg účinné látky.
Od roku 2008 je horní limit ceny, za kterou je možné hrazený přípravek dodávat na trh, stanoven Ústavem (maximální cena výrobce), případně je v režimu ohlášení ceny držitelem rozhodnutí o registraci (cena původce). Cenový předpis Ministerstva zdravotnictví ČR stanovuje konkrétní léčivé látky v konkrétních lékových formách, které nemusí mít regulovanou cenu výrobce. U těchto přípravků je držiteli rozhodnutí o registraci stanovena povinnost, aby před uvedením daného přípravku na trh ohlásil horní limit, za který bude přípravek uvádět na trh, tzv. cenu původce. U těchto přípravků, je poté uplatněna pouze regulace obchodní přirážky, která se používá při výpočtu prodejní ceny v lékárně. Distributor spolu s lékárnou mohou uplatnit obchodní přirážku pouze ve výši stanovené Ministerstvem zdravotnictví ČR.
Pravidla pro postup Ústavu při stanovení výše a podmínek úhrady a také maximální ceny výrobce léčivého přípravku, stejně jako povinnost provádět revizi úhrad jsou stanovena zákonem č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, ve znění pozdějších předpisů. Cílem prováděné revize je zajistit nákladovou efektivitu systému veřejného zdravotního pojištění. Revize úhrad se provádějí průběžně a opakovaně ve všech skupinách léčivých přípravků.
V případě léčivého přípravku ARGOFAN 75 a ARGOFAN 150 byla nahlášena cena původce, Ústav tedy maximální cenu nestanovoval ve správním řízení. V současné době platná úhrada byla u těchto léčivých přípravků stanovena v rámci 2. revize výše a podmínek úhrady ve správním řízení o změně výše a podmínek úhrady léčivých přípravků zařazených do referenční skupiny č. 86/3 – antidepresiva, p.o. – selektivní inhibitory reuptake monoaminů působící na dva trasmiterové systémy (SNRI, NaSSA, DNRI) pod spisovou značkou sukls105004/2013. Toto řízení bylo pravomocně skončeno dne 12. 2. 2016. V tomto správním řízení byla stanovena jádrová úhrada pro ARGOFAN 75 na 53,54 Kč a pro ARGOFAN 150 na 107,08 Kč. Jádrová úhrada je základní hodnota úhrady, která slouží pro výpočet finální výše úhrady (maximální úhrada ze zdravotního pojištění). Níže v textu uvádím odděleně pro oba přípravky informace o ceně a výši úhrady.
ARGOFAN 75
ARGOFAN 150
Vzhledem k tomu, že cena původce se u obou léčivých přípravků liší pouze o 16,86 Kč (117,99 - 101,13) a úhrada u ARGOFAN 150 je dvojnásobná, tak je zcela logické, že u ARGOFAN 150 bude menší doplatek pro pacienta.
Pokud distributor či lékárna nevyužijí obchodní přirážku v plné výši, nebo výrobce dodá přípravek na trh za cenu nižší než je stanovená maximální cena nebo jím ohlášená cena původce, může dojít ke snížení prodejní ceny, a tím i ke snížení doplatku. V jednotlivých lékárnách i v jednotlivých obdobích tak mohou být prodejní cena a tedy i doplatek u jednoho léku rozdílné, nesmí však překročit maximální hodnoty stanovené z maximální ceny výrobcem, které jsou uvedeny v databázi léků (Orientační doplatek). V případě dotazů na nesrovnalost na účtence, Vám doporučuji se s dotazem obrátit přímo na lékárnu, která tento daňový doklad vystavila.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí informací ohledně úvazků a rozpočtu:
Žádost o poskytnutí informací ohledně dávkování Mysalfonu:
K otázce č. 1:
Léčivý přípravek MYSALFON IVAX byl v České republice registrován do roku 2008. Tento přípravek obsahuje léčivou látku terguridi hydrogenomaleas v množství 0,67 mg, což odpovídá terguridum 0,5 mg v 1 potahované tabletě, a dále pomocné látky. Léčivá látka tergurid tlumí nadměrnou tvorbu hormonu prolaktinu a růstového hormonu v podvěsku mozkovém (hypofýze). Upravuje i vylučování dalších hypofyzárních hormonů, které dále zase řídí vylučování pohlavních hormonů. Tergurid tak ovlivňuje řadu onemocnění způsobených vysokou koncentrací prolaktinu v krvi (neplodnost u žen a mužů, poruchy menstruačního cyklu). Potlačením vylučování prolaktinu tergurid zastavuje také tvorbu mateřského mléka. Tento léčivý přípravek se používá k zástavě nežádoucí tvorby mléka po porodu, k léčbě mužské i ženské neplodnosti a poruch menstruačního cyklu způsobených nadměrnou tvorbou hormonu prolaktinu.
Informace o indikacích a dávkování, které byly schváleny v rámci registračního řízení dnes již neregistrovaného léčivého přípravku, jsou uvedeny v Souhrnu údajů o přípravku (dále jen „SPC“), kde je u přípravku MYSALFON IVAX uvedeno:
4.1 Terapeutické indikace
Zástava nežádoucí puerperální laktace.
Patologická hyperprolaktinémie různé etiologie.
4.2 Dávkování a způsob podání
Mysalfon® IVAX se podává vždy s jídlem, nikoliv nalačno. Počáteční dávka se postupně zvyšuje podle individuální tolerance až k dávce terapeutické. Denní dávka se obvykle rozděluje do 2-4 dávek dílčích.
Zástava puerperální laktace: 0,5-1 mg denně (tj. 1-2 potahované tablety) se podává po dobu 14 dnů.
Patologická hyperprolaktinémie: při léčbě sterility při idiopatické hyperprolaktinémii se obvykle vystačí s dávkami 1-3 mg denně. Po dosažení léčebného účinku se v léčbě pokračuje dlouhodobě, v případě gravidity se léčba přerušuje s výjimkou větších adenomů, kdy je možnost většího nádorového růstu. U nemocných, kde se léčba Mysalfonem® IVAX před graviditou vynechá a dojde při graviditě k příznakům zvětšení prolaktinomu (bolesti hlavy, poruchy zorného pole, parézy okohybných nervů), je v průběhu gravidity indikováno nové zavedení léčby. K léčbě prolaktinomů je zpočátku zapotřebí vyšších dávek, obvykle 3-6 mg denně, později je často možno dávku redukovat; k prevenci recidivy prolaktinomů se podávají dávky 1-3 mg denně.
Jiné informace o dávkování léčivého přípravku MYSALFON IVAX nemá Ústav k dispozici.
K otázce č. 2:
Nežádoucí účinky (dále jen „NÚ“) jsou v SPC uvedeny takto: na počátku léčby se může objevit nevolnost, nechutenství, zvracení, bolesti hlavy, zácpa, únavnost, ospalost. V průběhu léčby se může vyskytnout zimomřivost, pocení, úzkost, nespavost, poruchy soustředění, deprese, zvýšené slinění, ojediněle zvýšení krevního tlaku.
Ústav spravuje Centrální databázi nežádoucích účinků (CDNÚ), která schraňuje veškerá Ústavu hlášená podezření na NÚ léčiv z České republiky od roku 2004. V této databázi není žádné hlášení podezření na NÚ u léčivého přípravku MYSALFAN či na účinnou látku tergurid.
Mezi hlášeními NÚ, které Ústav obdržel před rokem 2004, je celkem 15 hlášení na léčivý přípravek MYSALFON. Tato hlášení jsou stručná, obsahují jen základní údaje o datu reakce, věku a pohlaví pacienta, dávce podaného léku, době podávání, heslovitém názvu reakce, event. výsledku reakce a současně podávaných lécích. Indikace k léčbě není v hlášeních uvedena. V 11 z nahlášených případů je jako reakce uvedena dyspepsie, nauzea, event. zvracení. Ve 3 případech je popsána bolest hlavy, s únavou, somnolencí, nauzeou, zvracením, poruchou spánku a v 1 případu je uvedena kožní reakce. Dávky v hlášeních NÚ u přípravku MYSALFON jsou v rozmezí 0,3 – 2,5 mg/den, nejvyšší podaná dávka byla v jednom případu 1 g/den. V žádném hlášení není uvedena dávka kolem 6 mg/den.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí informací ohledně nedostupnosti FRAMYKOIN a BACTROBAN:
Sdělení, proč k dnešnímu dni nelze v žádné z lékáren v ČR zakoupit byť na vystavený recept mast BACTROBAN DRM UNG 15GM.
Dle sdělení z lékáren má dodavatel obou ATB výpadek. Odlétám do tropické oblasti a výše uvedené ATB potřebuji s sebou a s FUCIDINem již nemám dobré zkušenosti, v mokru je nepoužitelný.
U uvedených léčivých přípravků bylo ze strany držitele rozhodnutí o registraci nahlášeno přerušení dodávek. Podle ustanovení § 6 zákona o svobodném přístupu k informacím Vás tímto odkazujeme na webové stránky Ústavu, část Přehledy a Seznamy/Přehled hlášení o uvedení, přerušení nebo ukončení uvádění léčiv na trh https://www.sukl.cz/modules/marketreport/search.php. Na daném odkaze můžete po zadání názvu nebo kódu léčivého přípravku nalézt informaci o tom, zda a kdy bylo nahlášeno zahájení, přerušení nebo ukončení uvádění léčivého přípravku na trh, příp. i informace o nahraditelnosti.
Tyto informace jsou rovněž dostupné na webových stránkách Ústavu v části Databáze léků na https://www.sukl.cz/modules/medication/search.php po zadání názvu léčivého přípravku, v detailu léčivého přípravku na záložce Dostupnost. Na daném odkaze je k dispozici také návod k vyhledávání.
Pokud došlo k přerušení dodávek na český trh a dosud nebylo držitelem rozhodnutí o registraci nahlášeno datum obnovení, Ústav nemá k dispozici bližší informace. Pro více podrobností můžete kontaktovat přímo držitele rozhodnutí o registraci. Kontakt je dostupný v databázi léčivých přípravků https://www.sukl.cz/modules/medication/search.php v detailu léčivého přípravku na záložce Kontakty.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí informací ze dne 21. 5. 2016
Poskytnuté informace
s obsahem konopí pro léčebné použití (dále jen „vyhláška o konopí“). V § 2 v odstavci 3 výše uvedené vyhlášky je uvedeno:
o ověření jakosti léčivé látky vydaného v Evropské unii
č. 84/2008 Sb., o správné lékárenské praxi, bližších podmínkách zacházení s léčivy v lékárnách, zdravotnických zařízeních a u dalších provozovatelů a zařízení vydávajících léčivé přípravky (dále jen „vyhláška o správné lékárenské praxi“). V § 3 vyhlášky o správné lékárenské praxi jsou uvedeny zásady přípravy individuálně připravovaných léčivých přípravků.
a pomocné látky (nebo jejich směsi) farmaceutického charakteru, případně přípravky individuálně z těchto látek připravované. Normy vybírá (a je-li to třeba i vytváří) Lékopisná komise Ministerstva zdravotnictví ČR podle potřeb zdravotnického terénu.
Žádost o poskytnuní informací ze dne 17. 5. 2016
Poskytnuté informace
Žádost o poskytnutí informací ze dne 11. 5. 2016
Poskytnuté informace
Žádost o poskytnutí informací ze dne 26. 4. 2016 (2)
Poskytnuté informace
Žádost o poskytnutí informací ze dne 26. 4. 2016 (1)
Poskytnuté informace
Žádost o poskytnutí informací ze dne 23. 4. 2016
Poskytnuté informace
s obsahem konopí pro léčebné použití. V § 2 v odstavci 3 výše uvedené vyhlášky je uvedeno:
o ověření jakosti léčivé látky vydaného v Evropské unii
o kontrole nesmí být starší 3 let.
a používání individuálně připravovaných léčivých přípravků s obsahem konopí pro léčebné použití, a která byla platná a účinná v době vypsání veřejné zakázky, i v současně platné a účinné vyhlášce č. 236/2015 Sb.,
o stanovení podmínek pro předepisování, přípravu, distribuci, výdej a používání individuálně připravovaných léčivých přípravků s obsahem konopí pro léčebné použití, je stanovena tolerance deklarovaného obsahu THC a CBD +/- 20 %. Tuto informaci lze nalézt v příloze č. 2 této vyhlášky.
a konkrétní způsob použití vždy určí předepisující lékař, a to s ohledem na konkrétního pacienta a jeho zdravotní stav.
a pomocné látky (nebo jejich směsi) farmaceutického charakteru, případně přípravky individuálně z těchto látek připravované. Normy vybírá (a je-li to třeba i vytváří) Lékopisná komise Ministerstva zdravotnictví ČR (MZČR) podle potřeb zdravotnického terénu. Článek Dronabinolum (Dronabinol) byl do lékopisu zařazen v roce 2009 na základě požadavku MZČR projednaném na zasedání Lékopisné komise MZČR, které se konalo dne 2. 12. 2008, a ve spolupráci s americkou lékopisnou komisí, která dala souhlas s přetištěním článku amerického lékopisu USP v českém překladu v Českém lékopise. Článek Cannabis sativae oleum (Konopný olej) byl do lékopisu zařazen v roce 2010 na základě doporučení několika dermatologických pracovišť, která byla projednána na zasedání Lékopisné komise MZČR konaném dne 9. 12. 2009. Parametry uvedené v tomto lékopisném článku byly předloženy k veřejnému šetření a oznámeny v souladu se směrnicí Evropského parlamentu a Rady 98/34/ES ze dne 22. 6. 1998 o postupu při poskytování informací v oblasti technických norem a předpisů a pravidel pro služby informační společnosti, ve znění směrnice 98/48/ES.
Žádost o poskytnutí informací ze dne 21. 4. 2016
Poskytnuté informace
Žádost o poskytnutí informací ze dne 18. 4. 2016
Poskytnuté informace
Žádost o poskytnutí informací ze dne 24. 3. 2016 (2)
Poskytnuté informace
Informace, zda účastníci řízení ve výše uvedených věcech podali proti rozhodnutí povinného subjektu opravný prostředek, a zda a jak o něm Ministerstvo zdravotnictví jako nadřízený orgán Ústavu případně rozhodlo, jsou obsaženy v textech poskytnutých rozhodnutí.
Dle informací, která má Ústav k dispozici, uvedená rozhodnutí Ústavu nebyla přezkoumávána správními soudy.
Žádost o poskytnutí informací ze dne 24. 3. 2016 (1)
Poskytnuté informace
Žádost o poskytnutí informací ze dne 22. 3. 2016
Poskytnuté informace:
Žádost o poskytnutí informací ze dne 1. 3. 2016
Poskytnuté informace
o maximální prodejní cenu.
Žádost o poskytnutí informací ze dne 29. 2. 2016
Pokud je to možné, prosím o přehled rozčleněný na jednotlivé měsíce.
Prosím uveďte jeho jméno a datum jmenování a datum odchodu z funkce.
Poskytnuté informace
Žádost o poskytnutí informací ze dne 22. 2. 2016
Poskytnuté informace
Žádost o poskytnutí informací ze dne 9. 2. 2016
Poskytnuté informace
2016
Žádost o poskytnutí informací ohledně konopí pro léčebné použití:
Poskytnutí textu rozhodnutí vydaných Státním ústavem pro kontrolu léčiv podle zákona o regulaci reklamy za rok 2016:
Žádost o poskytnutí informací týkající se VZ S178/14 - Poskytování právních služeb a VZ S177/14 - SÚKL – Rekonstrukce obvodového pláště
Žádost o poskytnutí informací ohledně výběrového řízení na ředitelku SZP
Žádost o poskytnutí informací ohledně konopí pro léčebné použití:
Žádost o poskytnutí informací ohledně konopí pro léčebné použití:
Žádost o poskytnutí rozhodnutí vydaných Státním ústavem pro kontrolu léčiv podle zákona o regulaci reklamy:
Žádost o poskytnutí všech rozhodnutí vydaných Státním ústavem pro kontrolu léčiv v roce 2015 týkajících se dozoru nad reklamou na léčivé přípravky ve smyslu ust. § 7 písm. b) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, ve znění pozdějších předpisů.
Žádost o poskytnutí textu následujících rozhodnutí vydaných SÚKL:
Žádost o poskytnutí aktualizace dříve obdržené tabulky obsahující rozhodnutí v oblasti regulace reklamy:
Žádost o poskytnutí opisu(ů) „Oznámení o plnění povinného podílu osob se zdravotním postižením na celkovém počtu zaměstnanců“ zaměstnavatele podle § 83 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti za rok 2015.
Žádost o poskytnutí vysvětlení k rozdílnému příplatku podle balení u Argofan.
Žádost o poskytnutí informací ohledně úvazků a rozpočtu:
Žádost o poskytnutí informací ohledně dávkování Mysalfonu:
Žádost o poskytnutí informací ohledně nedostupnosti FRAMYKOIN a BACTROBAN:
Žádost o poskytnutí informací ze dne 21. 5. 2016
Žádost o poskytnuní informací ze dne 17. 5. 2016
Žádost o poskytnutí informací ze dne 11. 5. 2016
Žádost o poskytnutí informací ze dne 26. 4. 2016 (2)
Žádost o poskytnutí informací ze dne 26. 4. 2016 (1)
Žádost o poskytnutí informací ze dne 23. 4. 2016
Žádost o poskytnutí informací ze dne 21. 4. 2016
Žádost o poskytnutí informací ze dne 18. 4. 2016
Žádost o poskytnutí informací ze dne 24. 3. 2016 (2)
Žádost o poskytnutí informací ze dne 24. 3. 2016 (1)
Žádost o poskytnutí informací ze dne 22. 3. 2016
Žádost o poskytnutí informací ze dne 1. 3. 2016
Žádost o poskytnutí informací ze dne 29. 2. 2016
Žádost o poskytnutí informací ze dne 22. 2. 2016
Žádost o poskytnutí informací ze dne 9. 2. 2016