Kontakt na společnost Zentiva:
tel.: 277 011 900 (denně od 8:00 do 20:00), e-mail: cz-info@sanoficom.
1) STAHOVÁNÍ LÉKŮ AŽ Z ÚROVNĚ PACIENTŮ
Kterých léků se stahování týká?
Stahování až z úrovně pacientů se týká šarží léků uvedených v tabulce níže:
Kód SÚKL | Název léku | Doplněk názvu | Velikost balení | Šarže | Použitelnost do |
0098924 | ATRAM 12,5 | TBL NOB 30X12,5MG | 30 | 2561215 | 11/2017 |
0091788 | NEUROL 0,25 | TBL NOB 30X0,25MG | 30 | 2070116 | 12/2017 |
2090116 | 12/2017 | ||||
0006618 | NEUROL 0,5 | TBL NOB 30X0,5MG | 30 | 2010116 | 12/2017 |
2371215 | 11/2017 | ||||
2381215 | 11/2017 | ||||
0001940 | OXAZEPAM LÉČIVA | TBL NOB 20X10MG | 20 | 3091215 | 11/2018 |
0002963 | PREDNISON 20 LÉČIVA | TBL NOB 20X20MG | 20 | 3510116 | 12/2018 |
Na co se tyto léky používají?
- Lék ATRAM je určen k léčbě vysokého krevního tlaku, dlouhotrvající stabilní anginy pectoris (projevující se bolestí na hrudi při zátěži) a k léčbě stabilizovaného dlouhotrvajícího selhání srdce.
- Lék NEUROL 0,25 se používá ke krátkodobé léčbě panické poruchy doprovázené agorafobií (strach z otevřeného prostoru) nebo bez ní, generalizované úzkostné poruchy, úzkosti spojené s depresí.
- Lék NEUROL 0,5 se používá k léčbě příznaků úzkosti, panických poruch s agorafobií (strach z otevřeného prostoru, davů apod.) nebo bez ní.
- Lék OXAZEPAM LÉČIVA se užívá pro zmírnění nervozity, napětí, úzkosti a neklidu, u duševních depresí se zvýšenou dráždivostí, u nespavosti provázené úzkostí a ke zmírňování příznaků při odvykací alkoholové kúře.
- Lék PREDNISON 20 LÉČIVA se používá k léčbě příznaků nízkých hladin kortikosteroidů. Přípravek se také používá při léčení některých stavů u pacientů s normální hladinou kortikosteroidů. Tyto stavy zahrnují určité typy artritidy, závažné alergické reakce, lupus a některé stavy, které mají vliv na plíce, kůži, oči, ledviny, krev, štítnou žlázu, žaludek a střeva.
Proč jsou výše uvedené šarže léků stahovány z trhu?
Jde o stahování z důvodu možné záměny tablet v blistrech výše uvedených léčivých přípravků.
Může závada v jakosti ohrozit zdraví?
Pokud pacient v důsledku možné závady v jakosti – záměny léčivého přípravku za jiný – např. neužije svoji pravidelnou dávku léku, může dojít k narušení léčebného režimu. V případě užití jiného léků může dojít až k poškození zdraví.
Co mám dělat, pokud jsem užíval nebo aktuálně užívám stahovaný lék?
- Nejprve si zkontrolujte číslo šarže u těchto léků: ATRAM 12,5; NEUROL 0,25; NEUROL 0,5; OXAZEPAM LÉČIVA a PREDNISON 20 LÉČIVA.
- Pokud zjistíte, že máte šarži uvedenou v tabulce výše, přestaňte daný přípravek používat.
- Pokud máte jinou šarži, než uvedenou výše, můžete lék dále používat obvyklým způsobem.
- Načatá i nenačatá balení vraťte v lékárně, nejlépe však v té, ve které Vám byl přípravek vydán. Lékárna Vám vymění lék za nezávadný.
- Pokud Vám lékárna nebude chtít vyměnit Váš lék, nebo pokud se objeví jakékoli jiné komplikace, kontaktujte držitele rozhodnutí o registraci, společnost Zentiva, tel.: 277 011 900 (denně od 8:00 do 20:00) nebo na e-mailu: cz-info@sanoficom.
- Pokud se u Vás v rámci užívání tohoto léku objevily jakékoli nežádoucí účinky, prosím, nahlaste je SÚKL: farmakovigilance@suklcz či prostřednictvím elektronického formuláře na http://www.olecich.cz/hlaseni-pro-sukl/nahlasit-nezadouci-ucinek. Adresa: Šrobárova 48, Praha 10, 100 41, Česká republika
- V případě jakýchkoli dotazů či pochybností ohledně Vaší léčby se prosím obraťte na Vašeho ošetřujícího lékaře.
Bude dostupná náhrada za stahovaný lék? Jak pokračovat v nastavené léčbě?
Na trhu jsou dostupné jiné šarže léku, které nejsou závadou v jakosti nijak dotčeny. Lékárna Vám lék vymění za nový z jiné šarže.
Právě jsem lék načal, co mám dělat? Mohu do lékárny donést i načaté balení?
Ano, vrátit můžete i načatá balení.
Budou mi v obou případech vráceny peníze?
Peníze nebudou vráceny, neboť jsou na trhu dostupné jiné šarže výše uvedených léků. Pokud nebude léčivý přípravek v lékárně ihned k výměně dostupný, domluví se lékárna s pacientem na jeho objednání, případně pacient může navštívit jinou lékárnu.
Do kdy je možné donést lék do lékárny?
Načatá i nenačatá balení léků je možno vracet v lékárnách do 16. 10. 2016.
Lékárna mi odmítla lék odebrat/vyměnit. Co mám dělat?
Doporučujeme obrátit se na další nejbližší lékárnu, případně se můžete obrátit na infolinku, číslo: 277 011 900 (denně od 8:00 do 20:00) nebo e-mail: cz-info@sanoficom
2) DOPORUČENÍ KONTROLY LÉKŮ
Které léky si mám zkontrolovat?
Zkontrolujte si, zda máte doma šarže léků:
Kód SÚKL | Název léku | Doplněk názvu | Velikost balení | Šarže | Použitelnost do |
58880 | DOLMINA 100 SR | TBL PRO 20X100MG | 20 | 3521214 | 11/2017 |
168 | HYDROCHLOROTHIAZID LÉČIVA | TBL NOB 20X25MG | 20 | 5010216 | 01/2021 |
91788 | NEUROL 0,25 | TBL NOB 30X0,25MG | 30 | 2021215 | 11/2017 |
2031215 | 11/2017 | ||||
280 | PYRIDOXIN LÉČIVA | TBL NOB 20X20MG | 20 | 3010216 | 01/2019 |
58773 | SIMVACARD 10 | TBL FLM 28X10MG | 28 | 3020216 | 01/2019 |
Na co se tyto léky používají?
- Lék DOLMINA patří mezi nesteroidní protizánětlivé léky (NSAID). Tlumí tvorbu látek, které se podílejí na rozvoji zánětu. Snižuje projevy akutního i chronického zánětu, tlumí bolest a snižuje horečku.
- Lék HYDROCHLOROTHIAZID LÉČIVA je silně močopudný lék, zbavuje tělo nadbytečné vody, snižuje krevní tlak.
- Lék NEUROL 0,25 se používá ke krátkodobé léčbě panické poruchy doprovázené agorafobií (strach z otevřeného prostoru) nebo bez ní, generalizované úzkostné poruchy, úzkosti spojené s depresí.
- Lék PYRIDOXIN LÉČIVA patří mezi vitamíny rozpustné ve vodě. Hraje významnou úlohu v činnosti různých enzymů, které jsou nezbytné pro rozklad a zužitkování bílkovin, cukrů a tuků z potravy a pro přeměnu zásobních cukrů v játrech a svalech v energii, pro normální funkci centrálního nervového systému a kůže.
- Lék SIMVACARD 10 se používá ke snížení hladin celkového cholesterolu, „špatného“ cholesterolu a tukových látek v krvi.
Proč je třeba tyto léky zkontrolovat, pokud je mám doma?
U těchto léků se rovněž může vyskytnout závada v jakosti, kterou představuje možná záměna blistrů uvnitř obalu (krabičky).
Samotné blistry jsou však označeny správně, proto je může pacient na první pohled rozeznat. Pokud se shoduje název a síla léku na krabičce a na blistru, můžete lék bez obav i nadále používat.
Pokud se název a síla léku na krabičce a blistru neshoduje, přestaňte svůj lék užívat a vraťte v lékárně, nejlépe však v té, ve které Vám byl přípravek vydán, viz postup výše.
U výše uvedených léků nedochází ke stahování z úrovně pacientů, ale pouze ke stahování z úrovně zdravotnických zařízení. V případě jakýchkoli nejasností kontaktujte držitele rozhodnutí o registraci, společnost Zentiva, tel.: 277 011 900 (denně od 8:00 do 20:00) nebo na e-mailu: cz-info@sanoficom, případně lékárnu.
Může závada v jakosti ohrozit zdraví?
Pokud název a síla léku na všech blistrech odpovídá názvu a síle léku uvedené na vnějším obalu léčivého přípravku (krabičce), není ohroženo zdraví, ani léčba pacienta. Pokud název a síla léku na všech blistrech neodpovídá názvu a síle léku uvedené na vnějším obalu léčivého přípravku (krabičce), může se jednat o jiný lék.
Pokud pacient v důsledku možné závady v jakosti – záměny léčivého přípravku za jiný – např. neužije svoji pravidelnou dávku léku, může dojít k narušení léčebného režimu. V případě užití jiného léků může dojít až k poškození zdraví.
Co mám dělat, pokud jsem užíval nebo aktuálně užívám stahovaný léčivý přípravek?
- Zkontroluje si číslo šarže užívaného léku. Číslo šarže naleznete na vnějším obale (krabičce) léku.
- Pokud zjistíte, že se číslo šarže shoduje s výše uvedenými čísly šarží, důkladně zkontroluje, zda se název a síla uvedená blistrech léku shoduje s názvem a silou léku uvedenou na vnějším obalu (krabičce).
- V případě, že se oba údaje na blistru shodují s údaji na vnějším obalu (krabičce), je možné lék nadále používat.
- V případě, že se název a síla uvedená na blistru neshoduje s údaji uvedenými na vnějším obalu (krabičce), přestaňte lék používat a vraťte jej v kterékoliv lékárně, nejlépe však v té, kde Vám byl vydán. V lékárně Vám bude vrácený lék vyměněn za nový z jiné šarže, která není závadou v jakosti dotčena.
Bude dostupná náhrada za stahovaný lék? Jak pokračovat v nastavené léčbě?
Na trhu jsou dostupné jiné šarže léků, s výjimkou LP DOLMINA 100 SR a SIMVACARD 10. V případě, že nebude v lékárně dostupná jiná šarže těchto léčivých přípravků:
a) Lékárna od Vás převezme stahované balení a vyplní reklamační protokol. Za účelem vrácení doplatku kontaktuje infolinku držitele rozhodnutí o registraci, společnost Zentiva k. s., Praha, číslo: 277 011 900 (denně od 8:00 do 20:00) nebo e-mail: cz-info@sanoficom.
b) Neprodleně kontaktuje svého ošetřujícího lékaře, který Vám daný přípravek předepsal za účelem vystavení předpisu na jiný vhodný léčivý přípravek.
Do kdy je možné donést léčivý přípravek do lékárny?
Načatá i nenačatá balení léčivých přípravků je možno vracet v lékárnách do 16. 10. 2016
V lékárně se objevily komplikace, příp. nebylo možné lék odebrat/vyměnit. Co mám dělat?
Doporučujeme obrátit se na další nejbližší lékárnu, případně se můžete obrátit na infolinku, číslo: 277 011 900 (denně od 8:00 do 20:00) nebo e-mail: cz-info@sanoficom.