Žádost o poskytnutí informací ze dne 17. 7. 2018
Žádost o poskytnutí textu rozhodnutí vydaného Státním ústavem pro kontrolu léčiv ve správním řízení sukls65708/2017.
Poskytnuté informace
Žadateli bylo poskytnuto rozhodnutí Ústavu - sp.zn. sukls65708/2017 a rozhodnutí Ministerstva zdravotnictví - sp. zn. FAR: A8/2018 č. j.: MZDR 3512/2018-2/FAR, ze dne 3. 7. 2018, kterým bylo rozhodnuto o odvolání proti rozhodnutí sp.zn. sukls65708/2017. Obě rozhodnutí byla poskytnuta s anonymizovanými údaji, které Ústav dle zákona o svobodném přístupu k informacím neposkytuje.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí informací ze dne 12. 7. 2018
Žádost o poskytnutí usnesení o zastavení řízení o zatřídění zdravotnického prostředku podle § 40 zákona č. 268/2014 Sb. a o zastavení řízení o hraničním výrobku (tedy řízení, kterým se určuje, zda výrobek je nebo není zdravotnickým prostředkem) podle § 41 zákona č. 268/2014 Sb. , které vydal Státní ústav pro kontrolu léčiv od 12. 7. 2015 do 12. 7. 2018.
Poskytnuté informace
Žadateli byla poskytnuta usesení vydaná ve správních řízeních sukls469/2015, sukls473/2015, sukls122748/2015, sukls131285/2017, sukls95233/20217, sukls217535/2017, sukls262336/2017, sukls1878/2018, sukls139717/2017, sukls376769/20187 a sukls376911/2017 v plném rozsahu a sukls156260/2015, sukls86450/2016, sukls370593/2017, sukls219203/2017, sukls219250/2017, sukls219251/2017, sukls219252/2017, sukls219253/2017, sukls251455/2017 s anonymizovanými údaji, které Ústav dle zákona o svobodném přístupu k informacím neposkytuje.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí informací ze dne 21. 9. 2018
Žádost o poskytnutí informace týkající se způsobu stanovení výše náhrad výdajů SÚKL za odborné úkony vykonávané na žádost a za odborné úkony spojené s trváním registrace léčivých přípravků formou ročních udržovacích plateb dle § 112 zákona č. 378/2007 Sb., o léčivech a vyhlášky Ministerstva zdravotnictví a Ministerstva zemědělství č. 427/2008 Sb.
1. Žádáme tímto o podrobnou informaci o způsobu kalkulace výdajů na 1 hodinu práce pracovníka SÚKL ve výši 900 Kč uvedenou v odůvodnění novely úhradové vyhlášky včetně informace jaké výdaje a v jaké konkrétní výši byly do kalkulace zahrnuty, rozčleněné dle jednotlivých druhů výdajů.
2. Žádáme o poskytnutí aktualizovaného výpočtu výše udržovacích plateb (kódy U-001 a U-002) v návaznosti na změny příslušných právních předpisů od roku 2008, a s tím související změny pravomocí SÚKL.
3. Jakým způsobem byla vypočtena výše úhrad za jednotlivé úkony na žádost týkající se registrací, jejich změn a prodloužení (kódy R-001 až R-053) a jaké konkrétní náklady SÚKL a v jaké výši (nejlépe ve formě tabulky) jsou do jednotlivých plateb za úkony na žádost zahrnuty (v členění dle jednotlivých kódů)?
Poskytnuté informace
Požadované informace v bodě 1 a 3 byly poskytnuty.
Část žádosti v bodě 2 byla odmítnuta, neboť takovými informacemi Ústav nedisponuje.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí informací ze dne 4. 9. 2018
Žádost o poskytnutí výsledku kontroly Ministerstva zdravotnictví zahájené na SÚKL dne 4. 1. 2018 a zprávy z kontroly Ministerstva zdravotnictví zahájené na SÚKL dne 4. 1. 2018.
Poskytnuté informace
Žadateli byl poskytnut dokument nazvaný Protokol o výsledku veřejnosprávní kontroly na místě ve smyslu ust. § 13 odst. 1 zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, s odkazem na zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů a Dodatek č. 1 k tomuto protokolu. Součástí shora uvedených dokumentů jsou i údaje, které Ústav dle zákona o svobodném přístupu k informacím neposkytuje, proto byly anonymizovány.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí informací ze dne 24. 9. 2018
Žádost o poskytnutí informace týkající se interních předpisů SÚKL.
1. Interní předpis S-026 a všechny jeho verze za roky 2014-2018
2. Ostatní interní předpisy/ pracovní postupy pro vyhodnocování střetu zájmů
3. Interní předpisy, které obsahují práva a povinnosti pracovníka SÚKLu
4. Interní předpisy, které obsahují práva a povinnosti inspektora SÚKLu
Poskytnuté informace
Ad 1)
S-026-7vydání_Stret_zajmu.pdf
S-026-8vydani_Stret_zajmu.pdf
S-026-9vydani_Stret_zajmu.pdf
S-026-10vydani_Stret_zajmu.pdf
Ad 2) Viz bod 1., jiné interní přepisy neexistují.
Ad 3) Těmito předpisy jsou Pracovní řád (S-017) a Služební řád (S-065).
S-017-8vydani_Pracovni_rad.pdf
S-065-3vydani_Sluzebni_rad_statnich_zamestnancu_SUKL.pdf
Část žádosti v bodě 4 byla odmítnuta, neboť takovými informacemi Ústav nedisponuje.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí informací ze dne 24. 9. 2018
Žádost o poskytnutí informace týkající se systému eRecept.
1. Počet lékařů (po měsících za rok 2013), kteří předepsali eRecept
2. Počet lékáren (po měsících za roky 2013 až 2017), kde v ten který měsíc byl vydán alespoň jeden eRecept.
3. (je-li k dosposici) - na Vašich stránkách máte za rok 2018 rozlišeny eRecepty předepsané a vydané. Existuje rovněž za roky 2013 až 2017 údaj o vydaných eReceptech? Pokud ano, prosím o jeho poskytnutí.
Poskytnuté informace
Období |
Předepsáno eReceptů |
Předepsalo lékařů |
Vydané eRecepty |
Vydalo lékáren |
I.13 |
53 539 |
(*) |
28 902 |
(*) |
II.13 |
48 364 |
(*) |
25 876 |
(*) |
III.13 |
55 339 |
(*) |
30 292 |
(*) |
IV.13 |
63 631 |
(*) |
34 616 |
(*) |
V.13 |
68 729 |
(*) |
39 311 |
(*) |
VI.13 |
68 072 |
(*) |
39 311 |
(*) |
VII.13 |
65 687 |
(*) |
37 341 |
(*) |
VIII.13 |
63 156 |
782 |
37 770 |
674 |
IX.13 |
79 068 |
825 |
48 377 |
722 |
X.13 |
89 069 |
844 |
55 354 |
771 |
XI.13 |
85 969 |
829 |
54 387 |
798 |
XII.13 |
75 780 |
817 |
48 254 |
824 |
I.14 |
100 250 |
817 |
64 292 |
861 |
II.14 |
87 394 |
818 |
57 235 |
907 |
III.14 |
92 929 |
797 |
62 227 |
918 |
IV.14 |
97 926 |
774 |
65 831 |
971 |
V.14 |
91 650 |
769 |
60 768 |
953 |
VI.14 |
95 017 |
769 |
62 075 |
988 |
VII.14 |
86 781 |
734 |
56 844 |
1 002 |
VIII.14 |
74 779 |
742 |
48 635 |
963 |
IX.14 |
95 990 |
804 |
61 362 |
978 |
X.14 |
96 867 |
815 |
62 548 |
1 016 |
XI.14 |
91 660 |
787 |
59 186 |
1 028 |
XII.14 |
88 534 |
803 |
57 249 |
1 068 |
I.15 |
109 755 |
848 |
70 264 |
1 091 |
II.15 |
107 102 |
916 |
71 110 |
1 100 |
III.15 |
132 643 |
1 111 |
87 609 |
1 184 |
IV.15 |
139 305 |
1 216 |
92 447 |
1 186 |
V.15 |
130 606 |
1 337 |
87 930 |
1 220 |
VI.15 |
171 953 |
1 726 |
113 512 |
1 274 |
VII.15 |
156 049 |
1 789 |
108 380 |
1 285 |
VIII.15 |
148 463 |
1 804 |
101 776 |
1 296 |
IX.15 |
181 128 |
1 879 |
123 342 |
1 324 |
X.15 |
179 209 |
1 956 |
122 973 |
1 375 |
XI.15 |
neevidováno |
neevidováno |
neevidováno |
neevidováno |
XII.15 |
neevidováno |
neevidováno |
neevidováno |
neevidováno |
I.16 |
neevidováno |
neevidováno |
neevidováno |
neevidováno |
II.16 |
neevidováno |
neevidováno |
neevidováno |
neevidováno |
III.16 |
neevidováno |
neevidováno |
neevidováno |
neevidováno |
IV.16 |
53 338 |
neevidováno |
30 642 |
neevidováno |
V.16 |
165 278 |
neevidováno |
102 927 |
neevidováno |
VI.16 |
186 543 |
2 070 |
125 802 |
1 302 |
VII.16 |
142 098 |
1 821 |
101 883 |
1 344 |
VIII.16 |
174 724 |
1 903 |
123 533 |
1 414 |
IX.16 |
198 875 |
2 327 |
147 068 |
1 483 |
X.16 |
205 491 |
2 108 |
151 314 |
1 516 |
XI.16 |
222 522 |
2 171 |
166 500 |
1 564 |
XII.16 |
192 266 |
2 215 |
150 724 |
1 589 |
I.17 |
241 405 |
2 374 |
180 292 |
1 622 |
II.17 |
228 580 |
2 448 |
177 203 |
1 655 |
III.17 |
279 197 |
2 608 |
218 554 |
1 768 |
IV.17 |
254 583 |
2 680 |
202 116 |
1 791 |
V.17 |
314 828 |
2 869 |
246 081 |
1 882 |
VI.17 |
342 555 |
2 992 |
273 471 |
1 932 |
VII.17 |
252 687 |
2 995 |
198 599 |
1 934 |
VIII.17 |
384 822 |
3 946 |
304 270 |
1 977 |
IX.17 |
352 280 |
3 685 |
287 159 |
2 054 |
X.17 |
481 058 |
4 655 |
385 901 |
2 197 |
XI.17 |
695 381 |
7 193 |
563 213 |
2 382 |
XII.17 |
1 174 430 |
17 241 |
1 018 168 |
2 626 |
(*) Ve sledovaném období není údaj k dispozici. |
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí informací ze dne 20. 9. 2018
Žádost o poskytnutí informace týkající se deklarace osobních zájmů.
1. Jsou deklarace osobních zájmů pracovníků podepisovány elektronickým podpisem ?
2. Jakým způsobem má Ústav chráněné deklarace osobních zájmů pracovníků proti pozdějšímu zfalšování/skartaci ze strany pracovníků Ústavu ?
3. Jsou deklarace osobních zájmů digitalizované ?
4. Je v místnostech, kde jsou uloženy deklarace osobních zájmů kamerový systém ? Jak dlouho jsou kamerové záznamy z daných místností uchovávaný ?
5. Seznam osob, které jsou k dnešnímu dni zodpovědné za spravování/archivaci deklarací osobních zájmů pracovníků ?
6. Pokud Ústav disponuje pokyny, pracovními postupy, ze kterých je zřejmé jakým způsobem jsou chráněné deklarace osobních zájmů proti pozdějšímu zfalšování/skartaci ze strany pracovníků Ústavu, žádám o jejich poskytnutí
Poskytnuté informace
Ad 1) Nejsou.
Ad 2) Za vyplnění deklarace osobních zájmů zodpovídá při nástupu personalista, který nástup zaměstnance procesuje. Po odsouhlasení přímého nadřízeného daného zaměstnance a vyhodnocení případného střetu zájmů, je originál tohoto prohlášení založen u osoby na personálním úseku, která je zodpovědná za další proces. Vedoucí nově přijímaného zaměstnance nemá samostatně k originálu dokumentu přístup.
Ad 3) Nejsou.
Ad 4) Není.
Ad 5) Mgr. Veronika Krásová.
Ad 6) Ústav nedisponuje pokyny, pracovními postupy, ze kterých je zřejmé, jakým způsobem jsou chráněné deklarace osobních zájmů proti pozdějšímu zfalšování/skartaci ze strany pracovníků Ústavu.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí informací ze dne 20. 9. 2018
Žádost o poskytnutí deklarací osobních zájmů ředitelky oddělení klinického hodnocení léčiv, ředitelky oddělení dozoru, inspektorky správné klinické praxe a ředitelky Ústavu za roky 2014 - 2018.
Poskytnuté informace
Deklarace osobních zájmů byly s vyloučením osobních údajů žadateli poskytnuty.
SZ_AJ_2014.pdf
SZ_AJ_2015.pdf
SZ_AJ_2016.pdf
SZ_AJ_2017.pdf
SZ_AJ_2018.pdf
SZ_AN_2014.pdf
SZ_AN_2015.pdf
SZ_AN_2016.pdf
SZ_AN_2017.pdf
SZ_AN_2018.pdf
SZ_IS_2014_aktualizace.pdf
SZ_IS_2014.pdf
SZ_IS_2015.pdf
SZ_IS_2016.pdf
SZ_IS_2017.pdf
SZ_IS_2018.pdf
SZ_JJ_2015_aktualizace.pdf
SZ_JJ_2015.pdf
SZ_JJ_2016.pdf
SZ_JJ_2017_aktualizace.pdf
SZ_JJ_2017.pdf
SZ_JJ_2018.pdf
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí informací ze dne 17. 9. 2018
Žádost o poskytnutí informace týkající se kurzů Farmaceutické medicíny.
1. Jaká byla výše tzv. registračního poplatku včetně DPH, který Ústav platí/platil za účast svých pracovníků na kurzech Farmaceutické medicíny ?
2. Počet pracovníků Ústavu, kterým Ústav hradil účast na kurzech Farmaceutické medicíny za roky 2014-2018 a celkovou částku za tyto roky ?
3. Hradil Ústav svým pracovníkům i jiné kurzy, které pořádala společnost Leading Clinical Research - R&D Training Center s.r.o. nyní GCP – Service International s.r.o..? Pokud ano, které ?
4. Jakou formou (např. neplacené volno, dovolená atd.) bylo řešeno uvolnění pracovníků Státního ústavu pro kontrolu léčiv z práce, kteří se na kurzech účastnili jako lektoři a jejich odměňování spadalo do režie společnosti Leading Clinical Research - R&D Training Center s.r.o. nyní GCP – Service International s.r.o.. ?
Poskytnuté informace
Ad 1) Ústav zaplatil za účast svých zaměstnanců na kurzu farmaceutické medicíny průměrně 17 246,97 Kč vč. DPH/osobu.
2014 – výše registračního poplatku 18 615,38 Kč vč. DPH
2015 – výše registračního poplatku 15 585 Kč vč. DPH
2017 – výše registračního poplatku 17 393,75 Kč vč. DPH
2018 – výše registračního poplatku 17 393,75 Kč vč. DPH
Ad 2) Celkem se kurzu Farmaceutické medicíny v letech 2014–2018 účastnilo/zúčastní 64 pracovníků Ústavu a celková výše nákladů za uvedené kurzy je 1 099 902 Kč.
Ad 3) Ano. Ústav uhradil 2 zaměstnancům registrační poplatky za 2 vysoce odborné semináře pořádající společností Leading Clinical Research - R&D Training Center s.r.o. nyní GCP – Service International s.r.o., a to „Farmakovigilance – komplexní kurz“ a „Základy biostatistiky“, které byly nezbytné ke spravování svěřené agendy.
Ad 4) Společnosti Leading Clinical Research – R&D Training Center s.r.o. nyní GCP – Service International s.r.o. zajišťuje organizačně-technicky kurz Farmaceutické medicíny, který je pořádaný AFM ve spolupráci s 1. lékařskou fakultou Univerzity Karlovy.
Kurz farmaceutické medicíny je velmi unikátní. Zaměstnanci, kteří působí jako lektoři, koncipují své přednášky na danou problematiku z pohledu Ústavu. Stejně jako regulované subjekty zaměřují své přednášky na svou oblast. Zaměstnanci si tedy vykazují služební pochůzku.
Pokud by docházelo k lektorské činnosti na jiném typu vzdělávací akce, zaměstnanci si vykazují náhradní volno.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí informací ze dne 17. 9. 2018
Žádost o poskytnutí informace týkající se vzdělávání zaměstnanců SÚKL.
1. Seznam pracovníků SÚKLu u niž celkové náklady na vzdělání (ze strany externích subjektů tzn. ne náklady na vzdělávání, které Ústav prováděl sám)ze strany Státního ústavu pro kontrolu léčiv v letech 2014-2018 přesáhly 150 tisíc Kč a to včetně cestovného (např. let do USA) a ubytování na dané vzdělávací aktivity.
2. Seznam pracovníků SÚKLu jimž Ústav hradí/hradil vzdělávací aktivity v USA v letech 2014-2018
Poskytnuté informace
Ad 1) Seznam pracovníků, u kterých celkové náklady na vzdělání (ze strany externích subjektů) v letech 2014-2018 přesáhly 150.000 Kč vč. cestovného a ubytování, byly žadateli poskytnuty.
Ad 2) Zaměstnancům SÚKL Ústav v letech 2014-2018 nehradil žádné vzdělávací aktivity v USA.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí informací ze dne 17. 9. 2018
Žádost o poskytnutí informace týkající se inspekcí správné klinické praxe, kterých se účastnil inspektor SÚKL.
1. Přehled všech inspekcí správné klinické praxe, kterých se zúčastnil inspektor SÚKL uvedením data konání daných inspekcí, s uvedením pozice, kterou v inspekční skupině měl.
2. U jaké inspektované společnosti pouze smluvní výzkumná organizace - CRO, byl inspektor správné klinické praxe poprvé na inspekci správné klinické praxe ? Jakou dobu byl do této chvíli zaměstnán v Ústavu včetně zkušební doby ?
Poskytnuté informace
Ad 1) Přehled inspekcí SKP.pdf
Ad 2) A-Pharma s.r.o. Daný inspektor je zaměstnán v Ústavu od 1. 10. 2015.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí informací ze dne 14. 9. 2018
Žádost o poskytnutí informace týkající se stanovení pokuty.
1. Jaké složení tzv. řešitelského týmu (jmenovitě) bylo v případě udělení pokuty 2.000.000 CZK sukl250041/2018?
2. Existují záznamy (zápisy) z jednání tohoto řešitelského týmu ohledně udělení pokuty 2.000.000 CZK sukl250041/2018? Pokud ano, žádáme o jejich poskytnutí.
3. Na základě čeho byla vyměřena přímo částka 2.000.000,00 CZK (sukl250041/2018) a ne částka např. 1.750.000,00 CZK nebo 1.750.001,00 CZK?
4. Žadatel zdůrazňuje, že chápe, že rozmezí pokut je nastaveno legislativně, zajímá ho, však na základě čeho vyměřuju Státní ústav pro kontrolu léčiv přesnou výši pokut, protože legislativní rozmezí je dosti široké, existuje např. nějaký interní předpis nebo přesná výše pokuty záleží výhradně na konkrétním individuálním usnesení a libovůli tzv. řešitelského týmu?
5. Kdo je obecně pověřen stanovovat složení tzv. řešitelského týmu v Ústavu ?
6. Kdo stanovil složení tzv. řešitelského týmu v případě udělení pokuty 2.000.000 CZK (sukl250041/2018) ?
7. Pokud existují interní pokyny pro řešitelské týmy v oblasti vyměřování výši sankcí, žádám o jejich poskytnutí.
8. Z jakého důvodu není záznam o jednání a usnesení tzv. řešitelského týmu a o stanovení výše pokuty založen ve spise?
Poskytnuté informace
Ad 2) Neexistují.
Ad 3 + 4) Výše pokuty byla vyměřena na základě správního uvážení, které je popsáno a detailně rozvedeno v rozhodnutí vydaném pod sp. zn. sukls43681/2017, č. j. sukl250041/2018 ze dne 20. 6. 2018.
Ad 5 + 6) O složení řešitelského týmu rozhoduje právník ad hoc, a to v závislosti na charakteru projednávaného případu.
Ad 7) Neexistují.
Ad 8) Neboť neexistuje.
Část žádosti v bodě 1 byla odmítnuta, neboť takovými informacemi Ústav nedisponuje.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí informací ze dne 4. 9. 2018
Žádost o poskytnutí informace týkající se likvidace surovin v lékárně.
1) jakým způsobem má lékárna postupovat v případě likvidace exspirované suroviny ergotaminium tartaricum (dále jen „surovina“)?
2) kdo je oprávněn takovou likvidaci suroviny provádět? Jsou k tomu oprávněné subjekty nějak evidovány? Pokud ano, kde?
3) pokud existují, jaké jsou k likvidaci suroviny interní normativní instrukce SÚKL? Pokud ano, žádám o poskytnutí jejich elektronické verze.
4) jaké doklady má lékárna v případě předání suroviny subjektu, jenž je oprávněn provádět její likvidaci, opatřit jako potvrzení o předání a jaké jsou lhůty archivace takové dokumentace?
Poskytnuté informace
Ad 1 + 2) Pravidla pro odstraňování léčiv (totéž platí i pro suroviny pro výrobu léčiv) jsou uvedena v § 88 a § 89 zákona č. 378/2007 Sb., o léčivech, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o léčivech“).
§ 88
(3) Odstraňování nepoužitelných léčiv provádějí právnické nebo fyzické osoby na základě souhlasu uděleného orgánem kraje v přenesené působnosti anebo, jde-li o radiofarmaka, Státním úřadem pro jadernou bezpečnost. O udělení souhlasu informuje úřad, který souhlas udělil, Ministerstvo zdravotnictví, jde-li o humánní léčivo, nebo Ministerstvo zemědělství, jde-li o veterinární léčivo, přičemž sdělená informace obsahuje i název technického zařízení sloužícího k odstraňování nepoužitelných léčiv, jehož je příslušná právnická nebo fyzická osoba provozovatelem.
Seznam osob oprávněných likvidovat nepoužitelná léčiva uveřejňuje Ministerstvo zdravotnictví České republiky na svých webových stránkách: http://www.mzcr.cz/Odbornik/dokumenty/seznam-osob-opravnenych-odstranovat-nepouzitelna-leciva_10967_1955_3.html, případně jsou tyto informace dostupné na webových stránkách krajských úřadů.
Ad 3) Neexistují.
Ad 4) Dokumentace není v zákoně o léčivech ani ve vyhlášce č. 84/2008 Sb., o správné lékárenské praxi, bližších podmínkách zacházení s léčivy v lékárnách, zdravotnických zařízeních a u dalších provozovatelů a zařízení vydávajících léčivé přípravky, ve znění pozdějších předpisů nijak specifikována. Subjekt, který provádí likvidaci nebezpečného odpadu vystavuje doklad podle právních předpisů pro tuto oblast, tj. obvykle přebírá určitou hmotnost nepoužitelného odpadu, kterou následně zlikviduje.
Dle výše uvedené vyhlášky č. 84/2008 Sb., má archivace dokumentace lhůtu 5 let.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí informací ze dne 3. 9. 2018
Žádost o poskytnutí informace týkající se systému eRecept.
1. jaké je využití systému v poslední době? Ideálně například počet vypsaných elektronických receptů po měsících za poslední čtyři roky, dále počet vypisujících lékařů, počet přijímajících lékáren, atd.
2. jaké prostředky jsou v posledních čtyřech letech alokovány na systém eRecept? Tedy seznam proběhlých výběrových řízení s částkami.
3. jaké změny ve funkcích v eReceptu proběhly za poslední čtyři roky a jaké jsou plánovány - případně kdy? (například - bude zprovozněno dříve slibované sledování interakcí, možnost pacienta nahlížet do své medikace, atd?).
Poskytnuté informace
Ad 1/ Počet vystavených eReceptů za poslední 4 roky spolu s počtem lékařů, kteří je v daném měsíci předepsalo, uvádí tabulka níže.
Období |
Předepsáno eReceptů |
Předepsalo lékařů |
I.14 |
100 250 |
817 |
II.14 |
87 394 |
818 |
III.14 |
92 929 |
797 |
IV.14 |
97 926 |
774 |
V.14 |
91 650 |
769 |
VI.14 |
95 017 |
769 |
VII.14 |
86 781 |
734 |
VIII.14 |
74 779 |
742 |
IX.14 |
95 990 |
804 |
X.14 |
96 867 |
815 |
XI.14 |
91 660 |
787 |
XII.14 |
88 534 |
803 |
I.15 |
109 755 |
848 |
II.15 |
107 102 |
916 |
III.15 |
132 643 |
1 111 |
IV.15 |
139 305 |
1 216 |
V.15 |
130 606 |
1 337 |
VI.15 |
171 953 |
1 726 |
VII.15 |
156 049 |
1 789 |
VIII.15 |
148 463 |
1 804 |
IX.15 |
181 128 |
1 879 |
X.15 |
179 209 |
1 956 |
XI.15 |
neevidováno |
neevidováno |
XII.15 |
neevidováno |
neevidováno |
I.16 |
neevidováno |
neevidováno |
II.16 |
neevidováno |
neevidováno |
III.16 |
neevidováno |
neevidováno |
IV.16 |
53 338 |
neevidováno |
V.16 |
165 278 |
neevidováno |
VI.16 |
186 543 |
2 070 |
VII.16 |
142 098 |
1 821 |
VIII.16 |
174 724 |
1 903 |
IX.16 |
198 875 |
2 327 |
X.16 |
205 491 |
2 108 |
XI.16 |
222 522 |
2 171 |
XII.16 |
192 266 |
2 215 |
I.17 |
241 405 |
2 374 |
II.17 |
228 580 |
2 448 |
III.17 |
279 197 |
2 608 |
IV.17 |
254 583 |
2 680 |
V.17 |
314 828 |
2 869 |
VI.17 |
342 555 |
2 992 |
VII.17 |
252 687 |
2 995 |
VIII.17 |
384 822 |
3 946 |
IX.17 |
352 280 |
3 685 |
X.17 |
481 058 |
4 655 |
XI.17 |
695 381 |
7 193 |
XII.17 |
1 174 430 |
17 241 |
* za listopad a prosinec 2015 nejsou údaje k dispozici, leden až březen 2016 nebyly eRecepty vystavovány
** za duben a květen 2016 nejsou k dispozici data o předepisujících lékařích (z důvodu zavedení náhradního řešení eReceptu)
Ad 2/ V roce 2014 byla zajišťována podpora aplikace centrálního úložiště elektronických receptů (dále jen „CÚER“) na základě servisních smluv v rozsahu 9 517 005,75 Kč s DPH. V roce 2015 byla zajišťována podpora aplikace CÚER na základě servisních smluv v rozsahu 7 640 518,77 Kč s DPH.
V únoru 2016 byla na základě JŘBÚ podepsána smlouva na zajištění úpravy aplikace CÚER a smlouva na zajištění podpory upravené aplikace na dobu 6 měsíců. Cena za zajištění úpravy byla 2 000 000 Kč bez DPH, tedy 2 420 000 Kč s DPH. Cena za šestiměsíční podporu byla 1 600 000 Kč bez DPH, tedy 1 936 000 Kč s DPH.
V prosinci 2016 byla vystavena objednávka na dva změnové požadavky související s metodickým pokynem REG-29 a předáváním dat do datového skladu Ústavu k upravené aplikaci CÚER v celkové hodnotě 250 000 Kč bez DPH, tedy 302 500 Kč s DPH.
V červnu 2016 byla vypsána veřejná zakázka na vývoj, dodání a implementaci informačního systému e-Recept a poskytování servisní podpory tohoto systému po dobu 4 let (informační systém zahrnuje CÚER a Registr pro léčivé přípravky s omezením a další komponenty).
V prosinci 2016 byla podepsána smlouva na toto plnění v celkové výši 14 680 000 Kč bez DPH, tedy 17 762 800 Kč s DPH, přičemž cena díla je 4 380 000 Kč bez DPH, tedy 5 299 800 Kč s DPH a cena za čtyřletou podporu do roku 2021 je 10 300 000 Kč bez DPH, tedy 12 463 000 Kč s DPH. Náklady na zprovoznění díla nebyly překročeny. Veškeré náklady na případný rozvoj systému eRecept jsou čerpány ze servisní smlouvy.
Ad 3/ V letech 2014 až 2016 probíhaly rutinní práce a základní operativní úpravy aplikace v rámci servisní podpory, k žádným závažným změnám ve funkcionalitě nedošlo.
Nový systém eRecept, který byl spuštěn v roce 2017 a od 1. 1. 2018 je využíván povinně, obsahuje řadu nových či zmodernizovaných funkcionalit a služeb. Dále uvádíme ty nejdůležitější. V prvé řadě byl zkrácen identifikátor eReceptu, což zjednodušuje přepis v případě, že není možné v lékárně použít čtečku. Komunikace s CÚER již neprobíhá přes routery. Identifikátor eReceptu je možné předat čtyřmi způsoby (listinná průvodka, SMS, email a aplikace pacienta). Bylo doplněno mnoho blokačních i neblokačních chyb a kontrol usnadňujících předpis i výdej léků. Zdravotní pojišťovny stahují data svých pojištěnců dávkově. Jsou využity existující systémy státní správy (základní registry, CzechPoint, datové schránky, NIA – Národní identitní autorita).
Pro lékaře, lékárníky i pacienty je také zprovozněna webová a mobilní aplikace. Pacientská aplikace umožňuje přístup ke všem eReceptům pacienta.
Systém je připraven na spuštění lékového záznamu, s tím související kontrolu duplicit a interakcí, rozšíření počtu položek na receptu, na evidenci 2D kódu krabičky léku dle protipadělkové směrnice, a to ve chvíli, kdy budou tyto funkcionality umožněny změnou legislativy.
Veškeré informace, včetně statistiky elektronické preskripce, jsou zveřejňovány na webových stránkách www.epreskripce.cz, které byly v roce 2017 pro epreskripci spuštěny.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení
Žádost o poskytnutí informací ze dne 27. 8. 2018
Žádost o poskytnutí informace vztahující se k podnětům na základě § 205 písm. d) zákona 234/2014 Sb., o státní službě.
Žadatel požaduje poskytnutí informací vztahujících se k podnětům, které obdržel prošetřovatel zřízený podle § 2 odst. 1 písm. a) Nařízení vlády č. 145/2015, o opatřeních souvisejících s oznamováním podezření ze spáchání protiprávního jednání, a to na základě § 205 písm. d) zákona 234/2014 Sb., o státní službě. Konkrétně jsou požadovány informace o tom, jaký byl celkový počet podnětů, který prošetřovatel obdržel v roce 2016 a 2017 s doplněním, kolik z těchto podnětů bylo anonymních a specifikaci počtu podnětů v uvedených letech, u nichž bylo podezření z protiprávního jednání potvrzeno. Dále jsou požadovány informace, u kolika podnětů byla věc podle § 7 odst. 2 uvedeného Nařízení poskytnuta orgánům činným v trestním řízení nebo správnímu orgánu k dalšímu řízení. V případě, že prošetřovatel řešil zvlášť složité případy (doba vyřízení přes 20 dnů), je požadován stručný anonymizovaný popis povahy protiprávního jednání.
Poskytnuté informace
Za uvedené roky 2016 a 2017 neobdržel prošetřovatel určený ve smyslu Nařízení vlády č. 145/2015 Sb., o opatřeních souvisejících s oznamováním podezření ze spáchání protiprávního jednání ve služebním úřadu žádný podnět na základě § 205 písm. d) zákona 234/2014 Sb., o státní službě.
Zveřejnil: Tiskové a informační oddělení